Okładziny cierne

Okładziny cierne są wykorzystywane w układach hamowania, w których poddawane są dużym obciążeniom i pracy w wysokiej temperaturze. Muszą charakteryzować się wytrzymałością i odpornością na zużycie. W ofercie sklepu internetowego gambia.net.pl posiadamy formowane okładziny hamulcowe oraz taśmy tkane hamulcowe, znakomicie nadające się do wszystkich układów, w których występuje duża częstotliwość hamowania oraz tarcia.

Okładziny cierne na wymiar

Wysokiej klasy okładziny cierne wykonujemy na wymiar według wytycznych naszych klientów. Powstają w zaawansowanej technologii mieszania i prasowania przy zastosowaniu specjalnie dobranej mieszanki materiałów, co pozwala uzyskać materiał jednorodny i całkowicie niezawodny. Odpowiednie składniki umożliwiają właściwe przewodnictwo cieplne, dzięki czemu produkowane przez nas okładziny hamulcowe bardzo dobrze sprawdzają się również w sytuacjach, w których dochodzi do częstego hamowania, co poprzez regularne występowanie tarcia powoduje wysoką temperaturę.

Elastyczne okładziny hamulcowe

Specyfika układów, w których stosowane są okładziny hamulcowe sprawia, że muszą one dobrze dostosowywać się do różnych kształtów. Zapewnia to wykonanie ich z elementów zawierających włókna aramidowe. Są one kluczowe w zachowaniu dużej elastyczności okładzin, a jednocześnie wysokiego stopnia odporności na pękanie. Dzięki temu materiał znakomicie sprawdza się również wówczas gdy jest poddawany tarciu z dużą częstotliwością. Okładziny cierne (hamulcowe) formowane są przeznaczone do hamulców tarczowych, stożkowych i wielu innych maszynach z mechanizmami hamowania.

Okładziny cierne i taśmy tkane hamulcowe

Cechą charakterystyczną jest to, że okładziny cierne mogą być wykonywane w różnych kształtach. W naszej ofercie mamy jednak także taśmy tkane hamulcowe z przędz aramidowych oraz ceramicznych o dużej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne oraz odporności termicznej. Taśmy są dodatkowo wzmacniane mechanicznie drutem mosiężnym lub miedzianym, co pozwala im lepiej spełniać swoją rolę w hamulcach i sprzęgłach bębnowych, dzięki odprowadzaniu ciepła ze strefy tarcia.